Seven men
from now és el primer del set films que Bud Boetticher rodà amb Randolph Scott.
L’inici d’aquesta associació llegendària fou, com passa molt sovint, fruit de
la casualitat. La pel·lícula és una producció de Batjack la companyia de John
Wayne, el qual projectà la pel·lícula per ell mateix, tot i que finalment
desistí perquè el seu amic Ford, el convencé perquè encapçalés un nou projecte
anomenat The Searchers.
Possiblement
Seven Men from Now no és The Searchers, però no per això deixa de ser una
excel·lent pel·lícula des del seu inici, en una escena nocturna, gairebé
onírica per la seva abstracció però terriblement efectiva. Un començament que
enganxa l’espectador. Després Boetticher fa allò que només pot fer algú amb
plena confiança en el seu ofici. Desenvolupa una història plena d’acció amb
incidents argumentals variats, definint amb molta precisió els quatre
personatges centrals i utilitzant només
78 minuts. Aparentment, aquesta era la meva impressió de jove quan veia aquests
films, la història narrada sembla molt tòpica.
Les aparences en aquest cas enganyen completament. Moltes coses em van
semblar del tot originals. Per exemple, el tractament dels indis, apatxes
chiricaues, molt més interessats en trobar alguna cosa de menjar que no pas a
fer la guerra. O la presentació dels dos
antagonistes masculins amb un heroi superb i
existencialment fracassat i un enemic
força més atractiu caracteritzat per la seva empatia i la certesa dels seus
judicis morals.
El film fou fonamental a la carrera de Randolph Scott, el qual es recordat a hores d’ara pels seus treballs amb Boetticher a més de la seva emocionant interpretació a Ride the High County, en aquest film però el centre de la funció no és ell sinó el seu antagonista, Lee Marvin, el qual començava llavors a fer-se un nom en papers secundaris però brillants. En aquest cas esdevé el centre absolut de totes les escenes on és present.
El film fou fonamental a la carrera de Randolph Scott, el qual es recordat a hores d’ara pels seus treballs amb Boetticher a més de la seva emocionant interpretació a Ride the High County, en aquest film però el centre de la funció no és ell sinó el seu antagonista, Lee Marvin, el qual començava llavors a fer-se un nom en papers secundaris però brillants. En aquest cas esdevé el centre absolut de totes les escenes on és present.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada